Open Close

Α. ΛΙΑΚΟΣ Η πλειοψηφία των σχολών θα μπορούσε να εξαιρεθεί από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις- Η ξένη γλώσσα προυπόθεση εισαγωγής σε υψηλόβαθμες σχολές

Από την εμπειρία μου πιστεύω ότι η πλειοψηφία των σχολών στο μηχανογραφικό θα μπορούσε να εξαιρεθεί από τις εξετάσεις, δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδείας Αντώνης Λιάκος  σε συνέντευξη στο Εθνος κι εξήγησε: “Πρόκειται για τις σχολές όπου η ζήτηση και η προσφορά θέσεων συμβαδίζουν αλλά και τα τμήματα που έχουν κάθε χρόνο κενές θέσεις”.

Στην ερώτηση εάν και στις υψηλόβαθμες σχολές, όπως Ιατρικές θα εισάγονται χωρίς εξετάσεις ο κ. Λιάκος απάντησε:

-Το απολυτήριο θα αποτελεί το σκαλοπάτι για να μπουν οι υποψήφιοι σε οποιαδήποτε σχολή.

- Θα πρόκειται για αναβαθμισμένο απολυτήριο.

-Αν θα παίζει ρόλο η βαθμολογία και πόση βαρύτητα θα έχει, θα πρέπει να το δούμε προσεκτικά ώστε να μη μετατραπεί το λύκειο σε αντικείμενο φροντιστηριακής εκπαίδευσης.

-Τα πρόσθετα προαπαιτούμενα θα διερευνηθούν και θα μπορούν να καθορίζονται από τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια.

-Ενα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η γλωσσομάθεια.

-Θα μπορούσαν κάποιο τύπο εξετάσεων να διοργανώνουν και τα ίδια τα ανώτατα ιδρύματα για να επιλέγουν τους φοιτητές τους.

-Ωστόσο, τα ΑΕΙ σε αυτή την οικονομική συγκυρία δεν έχουν το προσωπικό και τους πόρους να σηκώσουν αυτό το βάρος.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Για το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ο κ. Λιάκος επανέλαβε τις προχθεσινες δηλώσεις του:

-Θα πρέπει να προχωρήσουμε σε ένα είδος εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της τάξης, του σχολείου και των εκπαιδευτικών με απώτερο στόχο να υπάρξει βελτίωση των θεσμών και όχι τιμωρητικό πνεύμα.

-Από την άλλη πλευρά, το πλαίσιο των «παραβάσεων» που παρατηρούνται από ορισμένους εκπαιδευτικούς θα πρέπει να αυστηροποιηθεί.

-Να γίνει με απλά λόγια πιο αυστηρό το πλαίσιο γι” αυτούς που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους.

-Το σχολείο χρειάζεται την αξιολόγηση.

-Θα πρέπει δηλαδή ακόμη και οι ίδιοι οι μαθητές να αξιολογούν τους καθηγητές αλλά και τους εαυτούς τους.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ

Σχετικά με τις προτεραιότητες του Εθνικού Διαλόγου ο κ. Λιάκος είπε τα εξής:

-Το βασικό είναι να ξαναφέρουμε την εκπαίδευση στον ρόλο τον οποίο έχει στις σύγχρονες κοινωνίες, και αυτός δεν είναι να αποτελεί έναν μηχανισμό εξετάσεων, αλλά έναν μηχανισμό μόρφωσης και δημιουργίας προσωπικοτήτων.

-Τις εξετάσεις, όπου είναι αναγκαίο, θα τις δούμε από την αρχή.

-Προτεραιότητα είναι να στηθεί το λύκειο στα πόδια του, γιατί μέχρι τώρα είναι διάδρομος για το πανεπιστήμιο, με πολλές αρνητικές συνέπειες για το σύνολο της ελληνικής νεολαίας.

-Επίσης πρέπει να υπάρξει αναδιάταξη του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης με έμφαση στον εξορθολογισμό των πανεπιστημίων.

-Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα σε μία περιφέρεια και λίγο πιο δίπλα ένα μικρότερο που να φιλοξενεί ομοειδή τμήματα.

-Για κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο ενώσεων των ΑΕΙ.

-Στο εσωτερικό των πανεπιστημίων, θα πρέπει να επανεξεταστούν οι σχέσεις ανάμεσα στους φοιτητές, τα μαθήματα και το πτυχίο τους.

-Αντί του πολυπληθούς αμφιθεάτρου θα ενισχύσουμε όπως μπορούμε τα σεμινάρια και τις μικρές ερευνητικές ομάδες. Θα προσπαθήσουμε να δώσουμε τη δυνατότητα συνδυασμού πτυχίων στους φοιτητές, με κύρια και δευτερεύουσα ειδικότητα.

-Για παράδειγμα, ένας φοιτητής που σπουδάζει Φιλολογία ως κύρια ειδικότητα να μπορεί να λαμβάνει πτυχίο με δευτερεύουσα ειδικότητα στην Ιστορία

 

Πηγή:esos.gr

Comments are closed.