Το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των υπαλλήλων του υπουργείου Παοδείας, η ΠΟΣΥΠ,με επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη τον καταγγέλλει ότι:
Α. Η πραγματικότητα-σχετικά με την τροποποίηση του οργανισμού- δεν είναι, όπως διατείνεστε, «η θεραπεία των υπηρεσιακών και λειτουργικών αναγκών των Διευθύνσεων Σπουδών, που επιτάσσει να δοθεί η δυνατότητα να καταλάβουν αυτές τις θέσεις ευθύνης και εκπαιδευτικοί», αλλά η αναγκαιότητα να τοποθετηθούν 5 κομματικά σας στελέχη ως Διευθυντές και ακόμη περισσότερα ως Τμηματάρχες στο Υπουργείο, η οποία επιτάσσει να τροποποιηθεί ο Οργανισμός για να τους τοποθετήσετε χωρίς καμία διαδικασία επιλογής και χωρίς κανένα κριτήριο, όπως ορίζει ο Ν.4275/2014 για όλους τους άλλους Διευθυντές και Τμηματάρχες του Υπουργείου μας αλλά και όλου του Δημοσίου.
Β. Όλους αυτούς βέβαια που προορίζετε για την κατάληψη των παραπάνω θέσεων τους έχετε ήδη αποσπάσει και τους έχετε ήδη ανακοινώσει στους Περιφερειακούς Δ/ντές Εκπαίδευσης, στην πρόσφατη συνάντηση που είχατε μαζί τους, δηλαδή δεν κρατάτε ούτε τα προσχήματα.
Γ. Και βέβαια η συζήτηση που γίνεται για την καλύτερη άσκηση εκπαιδευτικών πολιτικών και την υποστήριξη εκπαιδευτικών διαδικασιών από εκπαιδευτικούς, δια της διοίκησης του Υπουργείου, μόνο ως φληνάφημα μπορεί να υποστηριχτεί.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
κ. Υπουργέ,
Πριν 2 μήνες, με αφορμή τις χιλιάδες αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς μας, είχαμε καταγγείλει για ακόμη μία φορά το κομματικό- πελατειακό κράτος, με την επισήμανση ότι στο Υπουργείο Παιδείας είναι μόνιμο και πολλές φορές ανίκητο!
Δυστυχώς αυτό το κράτος, φαίνεται ότι θα το υπηρετήσετε πιστά και εσείς.
Έτσι σε σχέδιο νόμου στη Βουλή που αφορά Συνταξιοδοτικές Ρυθμίσεις, καταθέσατε διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν, μεταξύ άλλων, τον Οργανισμό του ΥΠ.Π.Ε.Θ., θέματα στελεχών εκπαίδευσης και υπηρεσιακών συμβουλίων εκπαιδευτικού προσωπικού, με ορατή και σαφή στόχευση.
Συγκεκριμένα:
Με το άρθρο 43, τροποποιείτε τον Οργανισμό του Υπουργείου και δίνετε τη δυνατότητα, με αναδρομική μάλιστα ισχύ, να προΐστανται στις 5 Διευθύνσεις Σπουδών και στα Τμήματα τους και εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναγνωρίζοντας με την εισηγητική σας έκθεση, την μέχρι τώρα παράνομη τοποθέτησή τους ¨ ο νέος Οργανισμός του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων (ΠΔ114/2014) όπως ισχύει, δεν παρέχει τέτοιο δικαίωμα, με αποτέλεσμα να προκύπτει αδήριτη ανάγκη θεσμοθέτησής του¨.
Με αυτή τη νομική βεβαιότητα η ΠΟΣΥΠ και ο Σύλλογος των Υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας, προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και ζήτησαν την ακύρωση των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών στις ανωτέρω Διευθύνσεις και Τμήματα, που έγιναν από την προηγούμενη Πολιτική Ηγεσία το 2014.
Στην ίδια έκθεση τονίζετε ¨ ότι οι προϋπάρχουσες οργανικές διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας ( ΠΔ 147/1976) προέβλεπαν τη δυνατότητα να προΐστανται εκπαιδευτικοί σε συγκεκριμένες οργανικές μονάδες του Υπουργείου¨, δηλαδή το 2015 ανασύρετε ρυθμίσεις του 1976 για να αιτιολογήσετε τη νομοθετική σας πρωτοβουλία, η οποία προφανώς θα εντάσσεται στον προωθούμενο <<εκσυγχρονισμό>> της δημόσιας διοίκησης.
Βέβαια η πραγματικότητα δεν είναι, όπως διατείνεστε, ¨η θεραπεία των υπηρεσιακών και λειτουργικών αναγκών των Διευθύνσεων Σπουδών, που επιτάσσει να δοθεί η δυνατότητα να καταλάβουν αυτές τις θέσεις ευθύνης και εκπαιδευτικοί¨, αλλά η αναγκαιότητα να τοποθετηθούν 5 κομματικά σας στελέχη ως Διευθυντές και ακόμη περισσότερα ως Τμηματάρχες στο Υπουργείο, η οποία επιτάσσει να τροποποιηθεί ο Οργανισμός για να τους τοποθετήσετε χωρίς καμία διαδικασία επιλογής και χωρίς κανένα κριτήριο, όπως ορίζει ο Ν.4275/2014 για όλους τους άλλους Διευθυντές και Τμηματάρχες του Υπουργείου μας αλλά και όλου του Δημοσίου.
Όλους αυτούς βέβαια που προορίζετε για την κατάληψη των παραπάνω θέσεων τους έχετε ήδη αποσπάσει και τους έχετε ήδη ανακοινώσει στους Περιφερειακούς Δ/ντές Εκπαίδευσης, στην πρόσφατη συνάντηση που είχατε μαζί τους, δηλαδή δεν κρατάτε ούτε τα προσχήματα.
Και βέβαια η συζήτηση που γίνεται για την καλύτερη άσκηση εκπαιδευτικών πολιτικών και την υποστήριξη εκπαιδευτικών διαδικασιών από εκπαιδευτικούς, δια της διοίκησης του Υπουργείου, μόνο ως φληνάφημα μπορεί να υποστηριχτεί.
Επειδή όμως η εξυπηρέτηση πρέπει να είναι πλήρης, με το άρθρο 44 που αφορά σε θέματα στελεχών εκπαίδευσης, επεκτείνετε αυτό που μέχρι πριν λίγους μήνες καταγγέλλατε για τους Σχολικούς Συμβούλους, ως αντιπολίτευση, δηλαδή αν κάποιος από τους Διευθυντές ή Τμηματάρχες αυτούς, που θα τοποθετήσετε χωρίς κανένα κριτήριο, είναι Σχολικός Σύμβουλος, ή Διευθυντής Εκπαίδευσης, ή Διευθυντής Σχολείου ή Υποδιευθυντής ή οποιοδήποτε στέλεχος, δεν θα χάνει τη θέση του όσο θα έχει τη θέση ευθύνης στο Υπουργείο, θα αναπληρώνεται και θα τον περιμένει η θέση του, σίγουρη και ζεστή, αφού υπηρετήσει τη κομματική του θητεία.
Και επειδή δεν θα πρέπει και να ζημιωθεί κατά την άσκηση των κομματικών του καθηκόντων στο Υπουργείο, θα έχει και τη δυνατότητα ¨να επιλέξει μεταξύ των αποδοχών της θέσης στελέχους της εκπαίδευσης και αυτών της θέσης στην οποία τοποθετείται¨ και βέβαια θα επιλέξει τις αποδοχές της εκπαίδευσης και όχι του Τμηματάρχη ή του Διευθυντή, που υπολείπονται στο επίδομα θέσης ευθύνης.
Όλα τα ανωτέρω, μαζί και με το άρθρο 42 των υπηρεσιακών συμβουλίων και της διαδικασίας συγκρότησης τους, με αποκλειστική ευθύνη του Περιφερειακού Διευθυντή και με τελείως ελαστικά κριτήρια, οδηγούν στη διατήρηση ενός κομματικού και πελατειακού κράτους, που απλά κάθε φορά θα αλλάζει χρώμα.
κ. Υπουργέ,
Εμείς σας ενημερώσαμε από τη πρώτη συνάντηση μας για τις θέσεις και τις απόψεις μας και σας ζητήσαμε να περιμένουμε όλοι την απόφαση του ΣτΕ, η οποία θα έλυνε το ζήτημα νομικά και οριστικά και θα γινόταν σεβαστή από όλους μας.
Εσείς, χωρίς να μας ενημερώσετε, προχωρήσατε σε μία μονομερή και προδήλως απαξιωτική ενέργεια προς τη Διοίκηση, αυτή της πρόκρισης των κομματικών-πελατειακών διευθετήσεων.
Προφανώς εκλάβατε τη διάθεση μας για διάλογο και συνεννόηση, ως αδυναμία.
Μάλλον θα διαψευστείτε.
Σας καλούμε ακόμη και σήμερα να αποσύρετε το άρθρο 43.
Δική σας η απόφαση, δική σας και η ευθύνη.
Για το Δ.Σ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΑΒΒΑΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ
πηγή esos.gr