Με χαρά ακούσαμε τις δηλώσεις του καινούριου Υπουργού Παιδείας ότι μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου θα καλυφθεί η πλειονότητα των κενών στα σχολεία της χώρας, αλλά και ότι προτεραιότητα για την Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα είναι η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ωστόσο, όσον αφορά ιδιαίτερα την ειδική αγωγή & εκπαίδευση, διαπιστώσαμε με λύπη στις 7 και 9 Οκτωβρίου αντίστοιχα, μέσω των προσλήψεων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ότι η «προτεραιότητα» αυτή έμεινε και εξακολουθεί να μένει στα λόγια, αφού ο αριθμός των προσλήψεων δεν φανερώνει επουδενί μια έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντός που διακηρύσσει ο κ. Υπουργός για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
Πιο συγκεκριμένα, ειδικά οι πιστώσεις που διατέθηκαν για τους νηπιαγωγούς ΠΕ60.50 ειδικής αγωγής από το σύνολο, στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», ήταν κατά 1/3 λιγότερες από την αντίστοιχη φάση του περσινού διδακτικού έτους, παρά τις μεγάλες εκπαιδευτικές ανάγκες που υπάρχουν, κάτι το οποίο αποδεικνύει την πλήρη-και ίσως τη μεγαλύτερη των τελευταίων ετών- αδιαφορία από την μεριά του Υπουργείου για τη στελέχωση των δομών της προσχολικής ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης (μόνο 110 πιστώσεις). Αποτέλεσμα αυτού του μικρού αριθμού πιστώσεων, ήταν σε πολλές περιφέρειες/νομούς με πολλά κενά εκπαιδευτικών να προσληφθούν ελάχιστοι νηπιαγωγοί ΠΕ60.50 (π.χ. νομός Αττικής μόνο 18 νηπιαγωγοί ΠΕ60.50, Θεσσαλονίκης Α/Β 4, ενώ Χανίων 1 κ.ο.κ. ) και μάλιστα σε άλλες καθόλου (π.χ. νομός Ηρακλείου)!
ΩΣ ΕΚ’ ΤΟΥΤΟΥ ΖΗΤΑΜΕ:
-Να προχωρήσει άμεσα, εντός ημερών και όχι σύμφωνα με πληροφορίες την 1ηΝοεμβρίου, το Υπουργείο Παιδείας στη β φάση παράλληλης στήριξης νηπιαγωγών ειδικής αγωγής δίνοντας αυτή την φορά την απαιτούμενη προσοχή στην προσχολική εκπαίδευση, διαθέτοντας τις απαραίτητες πιστώσεις σε πανελλαδικό επίπεδο.
-Παράλληλα να προβεί και στις απαραίτητες επιπλέον προσλήψεις για το πρόγραμμα της εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς υφίστατο ακόμα πολλά κενά εκπαιδευτικών στα τμήματα ένταξης τόσο των νηπιαγωγείων όσο και των δημοτικών σχολείων της χώρας.
-Καλούμε τη ΔΟΕ, τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών, τους Συλλόγους Ειδικής Αγωγής, τους Συλλόγους γονέων παιδιών με αναπηρία/ή και εκπαιδευτικές ανάγκες, τους βουλευτές, να πάρουν θέση σε αυτό το ζήτημα που αφορά την άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών νηπιαγωγών/δασκάλων στον χώρο της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ – ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ/ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ