της Κικής Γιαννάτου, αναπληρώτρια
Είναι ξεκάθαρο ότι η στελέχωση των σχολικών μονάδων με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό δεν αποτελεί πρωτεύον μέλημα για το υπουργείο παιδείας, οι ηγεσίες του οποίου τα τελευταία χρόνια θεωρούν ότι ο ρόλος τους μάλλον εξαντλείται στο να αλλάζουν το λογότυπο του υπουργείου. Η λογική του να λειτουργούν τα σχολεία με επαρκές και όχι πλήρες διδακτικό προσωπικό, έχει περάσει ως δεδομένη και μάλιστα κάθε χρόνο εφαρμόζεται ακόμη πιο ενισχυμένη.
Το αίτημα για μόνιμους διορισμούς είναι επιτακτικό. Η παραφιλολογία από την πλευρά του υπουργείου κάθε καλοκαίρι για το πόσα είναι τα κενά –τα οποία στη συνέχεια μειώνονται με έναν μαγικό τρόπο- πρέπει να σταματήσει. Οι δε δηλώσεις ότι τα σχολεία ανοίγουν χωρίς προβλήματα και ότι η κυβέρνηση κερδίζει το στοίχημα κάλυψης των κενών είναι το λιγότερο προσβλητικές για τη νοημοσύνη μας, πόσο μάλλον όταν τις ακούμε όλα αυτά τα χρόνια των ανύπαρκτων διορισμών!
ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ:
Φαίνεται να λείπει ως θέμα από την ατζέντα τόσο των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ όσο και των πιο πρόσφατων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που πολύ γρήγορα ξέχασαν τις δεσμεύσεις τους! Αν δεν υπάρξει η πολιτική βούληση να προχωρήσει η συγκεκριμένη διαδικασία δε θα βρεθεί λύση στο εκρηκτικό πρόβλημα των κενών που εμποδίζει την ομαλή λειτουργία των σχολείων και παγιώνει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Κανένας σεβασμός απέναντι στου χιλιάδες συναδέλφους!
Είναι θέμα τύχης το αν, το πότε και πού θα εργαστούν! Πέρα από τo ψαλίδισμα της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών, την καθυστέρηση στις προσλήψεις και τα χρονοδιαγράμματα που δεν τηρούνται, οι συνάδελφοι με σύμμαχο τη θεά τύχη περιμένουν να μάθουν αν, πότε και πού θα εργαστούν. Οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών φέτος, όπως άλλωστε συμβαίνει και τα τελευταία χρόνια, με τον τρόπο που έγιναν είχαν ως αποτέλεσμα να στείλουν την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών –με υψηλές θέσεις στον πίνακα αναπληρωτών- μακριά από τις πρώτες επιλογές τους και κάποιους άλλους να τους παρατείνουν στην ανεργία, παρόλο που υπάρχουν ακάλυπτα κενά στην περιοχή συμφερόντων τους. Μια τέτοια εξέλιξη δημιουργεί απίστευτα προβλήματα στους συναδέλφους με μεγάλο προσωπικό και οικονομικό κόστος! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση 1574 προσλήψεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων για τα σχολεία ΕΑΕΠ (1/10/15) που πραγματοποιήθηκαν με πλήρη αναντιστοιχία σε σχέση με τα υπάρχοντα κενά. Με δεδομένο ότι οι προσλήψεις αυτές γίνονται μόνο μέσω ΕΣΠΑ και με βάση ρήτρα εισοδηματικών κριτηρίων, η Αττική, η Δ. Μακεδονία και το Αιγαίο εξαιρούνται από την υλοποίηση του συγκεκριμένου άξονα, κάτι για το οποίο ουδείς από τους συναδέλφους ήταν ενημερωμένος όταν συμπλήρωνε την αίτησή του!
Τα αιτήματα που διατυπώθηκαν σε συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου ήδη από το καλοκαίρι, για να αποφευχθεί σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό αυτή η παρωδία, παραπέμφθηκαν στις καλένδες.
Τι πρέπει να γίνει:
Α. Δημοσιοποίηση όλων των κενών έγκαιρα, πριν δηλαδή γίνουν οι αιτήσεις αναπληρωτών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν οι υπηρεσιακές μεταβολές πραγματοποιούνται στην ώρα τους και όχι με τέτοια αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Τα μόνα κενά που δε γίνεται να προβλεφθούν είναι όσα λειτουργικά προκύπτουν για έκτακτους λόγους κατά τη διάρκεια της χρονιάς, που είναι ελάχιστα σε σχέση με τις θέσεις που καλύπτουν οι αναπληρωτές.
Β. Εξασφάλιση όλων των απαραίτητων πιστώσεων πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Γ. Πρόσληψη αναπληρωτών σε ΟΛΑ τα κενά στην α΄ φάση, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στις πρώτες περιοχές προτίμησής τους. Νέες φάσεις πρόσληψης μόνο για έκτακτα λειτουργικά κενά.
Δ. Να υπάρχει η δυνατότητα αμοιβαίας μετάθεσης τις πρώτες ημέρες των προσλήψεων. Όλα αυτά θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς επιπλέον οικονομικό κόστος για την υπηρεσία και θα διευκόλυναν τους συναδέλφους, ώστε να επιτελέσουν με ηρεμία το εκπαιδευτικό έργο τους. Πώς γίνεται η τοποθέτηση των αναπληρωτών στα σχολεία Πολλά προβλήματα παρουσιάζονται και από τη στιγμή ανάληψης υπηρεσίας. Από την απαράδεκτη φέτος απαίτηση να έχουν οι συνάδελφοι νέες ιατρικές γνωματεύσεις και να τις προσκομίσουν την ημέρα παρουσίας τους στη Διεύθυνση για να προχωρήσει η πρόσληψή τους, μέχρι το θέμα της τοποθέτησής τους στα σχολεία.
Τι πρέπει να γίνει:
Α. Οι Διευθύνσεις οφείλουν να κοινοποιούν στους αναπληρωτές το σύνολο των κενών των σχολείων. Δεν είναι ευθύνη των συναδέλφων το ότι τα κενά είναι πολλαπλάσια των προσλήψεων.
Β. Οι εκπαιδευτικοί να τοποθετούνται με βάση τη νομοθεσία και τα κριτήρια που προβλέπονται με πλήρη διαφάνεια.
Γ. Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών στις σχολικές μονάδες να εγκρίνονται από το ΠΥΣΔΕ της περιοχής και όχι να υλοποιούνται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης.
πηγή: xenesglosses.eu