Ένα περίπου μήνα μετά την έναρξη του νέου σχολικού έτους, αφού ήδη έχουν γίνει οι κατανομές των μαθημάτων και οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών προσπαθούν με χίλιες δυσκολίες λόγω των κενών και των περικοπών να οργανώσουν το εκπαιδευτικό έργο, το Υπουργείο Παιδείας θυμήθηκε ότι το μάθημα της τοπικής ιστορίας δεν πρέπει να το κάνουν φιλόλογοι και ιστορικοί!
Με ένα Έγγραφό του, στο όνομα μιας δήθεν αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού -αλλά στην πραγματικότητα πριμοδοτώντας μια μηχανιστική λογική της κάλυψης κενών και της τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος και παραβλέποντας επιστημονικά και διδακτικά κριτήρια-, το Υπουργείο Παιδείας αλλάζει και μοιράζει πρώτες και δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων σε ειδικότητες.
Την Πέμπτη 1/10, λοιπόν, για άλλη μια φορά, ενώ έχουν αρχίσει προ πολλού τα μαθήματα και χωρίς κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, το Υπουργείο Παιδείας τροποποιεί τις αναθέσεις των μαθημάτων.
Φτάνει ανάμεσα σε άλλα στην ακραία περίπτωση να απαγορεύει στους φιλολόγους να διδάξουν το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας!
Απίστευτο και όμως αληθινό! Σύμφωνα με το Έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας η ανάθεση του μαθήματος της τοπικής ιστορίας, του οποίου ήδη η διδασκαλία στις σχολικές μονάδες έχει ανατεθεί στον κλάδο ΠΕ02 Φιλολόγων, παύει να ισχύει. Το Υπουργείο απαγορεύει να το διδάσκουν οι φιλόλογοι και το αναθέτει σε όλες σχεδόν τις υπόλοιπες ειδικότητες (εκτός μαθηματικών και φυσικών).
Για άλλη μια φορά το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιεί τις αναθέσεις των μαθημάτων για να προξενήσει πλεονάσματα εκπαιδευτικών. Με τις σημερινές αναθέσεις προξενούνται πολλά πλεονάσματα φιλολόγων.
Η «ιστορία» αυτή έχει …ιστορία!
Για παράδειγμα η παρακολούθηση της «ιστορίας» των αλλαγών στην ανάθεση, π.χ., του μαθήματος της Ιστορίας, είναι το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο της παράδοξης και πρωτοφανούς παιδαγωγικής αντίληψης του υπουργείου Παιδείας: μέχρι προπέρσι το μάθημα το είχαν β’ ανάθεση οι καθηγητές των ξένων φιλολογιών (επειδή με την αυθαίρετη μείωση των ωρών των ξένων μαθημάτων περίσσευαν) και πέρσι στη διάρκεια του σχολικού έτους δόθηκε ως β’ ανάθεση σε άλλους κλάδους εκπαιδευτικών (νομικούς κ.λπ.) οι οποίοι περίσσευαν και αυτοί.
Πριν περίπου ένα χρόνο, ο υπουργός Παιδείας Αν. Λοβέρδος δεν δίστασε να δηλώσει ότι «θα καλύψουμε τα κενά, ζητώντας από καθηγητές και δασκάλους να διδάξουν αυτό που λέμε τα εγγύτερα προς την ειδικότητά τους αντικείμενα. Και μέσα στον χειμώνα η πληθώρα των ειδικοτήτων θα εξορθολογιστεί». Την ίδια ώρα, στο όνομα μιας δήθεν αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού, αλλά -στην πραγματικότητα- πριμοδοτώντας μια μηχανιστική λογική της κάλυψης κενών και της τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος και παραβλέποντας επιστημονικά και διδακτικά κριτήρια, αλλάζει και μοιράζει πρώτες και δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων σε ειδικότητες (Ιστορία, project, Οικιακή Οικονομία, Τεχνικό Σχέδιο, Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός κ.λπ.).
Ακόμη πιο πριν η Υφυπουργός Παιδείας Ε. Χριστοφιλοπούλου σε μια κίνηση παραπλάνησης, εξαπάτησης και δημιουργίας εμφυλιοπολεμικού κλίματος στη λογική τού «διαίρει και βασίλευε», , στην προσπάθειά της να μεταθέσει το πρόβλημα που δημιουργεί η ρύθμιση για τις ξένες γλώσσες, δεν διστάζει να υποσχεθεί ξεθεμελίωμα των συνόρων της ανάθεσης μαθημάτων: «Εμείς δεν είπαμε ποτέ ότι δεν θα αξιοποιήσουμε τους καθηγητές των ξένων γλωσσών. Οι καθηγητές αυτοί, πολλοί από αυτούς διδάσκουν και στα Δημοτικά και συμπληρώνουν ωράριο και βεβαίως έχουν και τη δυνατότητα να διδάξουν Λογοτεχνία, είναι καθηγητές Λογοτεχνίας και ίσως και κάποιου άλλου μαθήματος».
Η «μεταρρύθμιση» …συνεχίζεται!
Πηγή:alfavita