Σύμφωνα με πληροφορίες του esos στις προθέσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίληείναι να κρατήσει στις αρμοδιότητές του τη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει ποιες αρμοδιότητες θα δοθούν στην Αν. υπουργό Σία Αναγνωστοπούλου και στον υφυπουργό Θεοδόση Πελεγρίνη.
Ο υπουργός Παιδείας θέλει ο ίδιος να χειριστεί τα θέματα των δύο πρώτων βαθμίδων, διότι η Κυβέρνηση προτίθεται να κάνει ριζικές αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στον επικείμενο διευρυμένο εθνικό διάλογο, τα θέματα που θα κυριαρχήσουν θα αφορούν το Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο.
Αλλωστε μ το μνημόνιο για την παιδεία που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή (ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ), είναι ξεκάθαρο:
Νέο Σχολείο
Μεταξύ άλλων, η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του «Νέου Σχολείου», το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα.
Πρακτικές ΟΟΣΑ
Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ.
Σχέδιο δράσης έως τον Μάιο του 2016
Με βάση τις συστάσεις της επανεξέτασης, οι αρχές θα εκπονήσουν επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης και θα υποβάλουν προτάσεις για δράσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, οι οποίες θα εγκριθούν έως τον Ιούλιο του 2016, και εφόσον είναι δυνατόν, τα μέτρα θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.
Αξιολόγηση-ωράριο εκπαιδευτικών
Ειδικότερα, οι αρχές δεσμεύονται να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης. Οι αρχές θα διασφαλίσουν τη δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα.
πηγή esos.gr