Σίγουρα αυτή η μετάβαση δεν επηρεάζει όλα τα παιδιά το ίδιο….Εγώ ας πούμε δεν είχα κανένα θέμα, καμιά δυσκολία , κανένα άγχος…Πολλά παιδιά όμως δυσκολεύονται να προσαρμοστούν. Έτσι φέτος θέλω να τα βοηθήσω …Να πάνε έτοιμα..και γνωστικά αλλά κυρίως συναισθηματικά… Σίγουρα θέλω να φύγουν χωρίς κενά, αλλά πάνω από όλα θέλω παιδιά χαρούμενα, με εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, με αυτοεκτίμηση, παιδιά που να μπορούν να αντισταθούν, να πουν όχι, να πουν τη γνώμη τους ελεύθερα…
Στην πρώτη μας λοιπόν “συνάντηση” κάτσαμε χαλαρά όλοι και τα ρώτησα τι είναι αυτό που τα φοβίζει, τα αγχώνει τα προβληματίζει για το σχολείο που θα πάνε σε λίγους μήνες. Δεν έφτασε ο πίνακας για να γράφω και ούτε και η ώρα για να μιλήσουμε για όλα αυτά. Τους υποσχέθηκα πως σιγά σιγά θα μιλήσουμε για το καθένα απο αυτά χωριστά και θα τους λύσω όλες τις απορίες και θα δούμε πως κάποιοι φόβοι μας αντιμετωπίζονται εύκολα
Σας γράφω λοιπόν τι φοβίζει τα παιδιά μου….
οι αποβολές
το άγνωστο περιβάλλον
οτι δε θα στολίζουμε την τάξη
άγχος για τα τεστ
διαφορετικοί καθηγητές
να μη γίνουμε ψώνια
“απειλές” απο άλλα παιδιά
εξετάσεις
σε θεωρούν “πρωτάκι”
οι νταήδες
απώλεια φίλων
πολλά μαθήματα
αυστηροί καθηγητές
κακές παρέες
απουσίες
έλλειψη ελευθερίας εκφρασης πχ να ζωγραφίζουμε σε ένα μάθημα
δε θα έχουμε τη σχέση που έχουμε φέτος με τη δασκάλα μας
άγνωστο περιβάλλον
μεγαλώνουμε
να μη μας κάνουν παρέα επειδή πχ δεν καπνίζουμε
να μη με πουν σπασίκλα
σε θα κάνουμε τόσες γιορτές
δε θα κάνουμε κατασκευές
δε θα σας δούμε ξανά :
Αυτά λοιπόν προβληματίζουν τα παιδιά μου…και έχει να πέσει πολύ κουβέντα τις επόμενες εβδομάδες
Το καλύτερο κομμάτι που μόλις το έμαθαν χάρηκαν πολύ;
Στο τέλος του προγράμματος θα κάνουμε μια επίσκεψη σε ένα γυμνάσιο ( της περιοχής τους)
Θα γνωρίσουμε τους χώρους , θα μιλήσουμε με γυμνασιάρχη, θα μας λύσει απορίες και θα παρακολουθήσουμε μία διδακτική ώρα μαζί με τα παιδιά της Α Γυμνασίου ( γλώσσα ή μαθηματικά κατα προτίμηση)