«Ο λόγος της σημερινής μας παρουσίας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, είναι η προσπάθεια ορισμένων κλάδων να επαναφέρουν το εξεταστικό σύστημα στην προηγούμενη κατάσταση. Επαναφέροντας την στρέβλωση της τεχνολογικής 2, εν μέσος πλην σαφώς θέτοντας διαζευκτικό ή μεταξύ των επιστημών, παρά τα προβλήματα τα οποία έχει δημιουργήσει μέχρι σήμερα» δήλωσε μεταξύ των άλλων ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Χημικών ο οποίος αναφέρθηκε και στον παραγκωνισμό της Χημείας κατά τα προηγούμενα έτη.
«Η Ένωση Ελλήνων Χημικών, είναι ικανοποιημένη για την αναγνώριση της επιστήμης μας, τόσο στον 4186 όσο στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, ως απαραίτητο συστατικό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ιδιαίτερα, σε μια εποχή όπου η ανάπτυξη και η παραγωγική ανασυγκρότηση, είναι επιτακτικές ανάγκες» δήλωσε ο Πρόεδρος και συνέχισε με τα ακόλουθα:
Θεωρούμε ιδιαίτερες επιτυχίες, του προτεινόμενου συστήματος ότι απεμπολεί κάθε αντιπαιδαγωγική λογική διάζευξης μεταξύ των επιστημών, η οποία καλλιεργεί τη νοοτροπία της ίσωνος προσπάθειας. Και αντλεί τα εξεταζόμενα μαθήματα, μέσα από ένα καλάθι διδασκομένων μαθημάτων, τα οποία ολοκληρώνουν το απαιτούμενο γνωστικό υπόβαθρο. Για να δώσω την πλήρη εικόνα, θέλω να σας πω ότι η επιστήμη της χημείας σήμερα, έχει χάσει και παρακαλούμε κύριε Υπουργέ να επανεξετάσετε μέσα από το διάλογο πάντοτε, την επαναφορά του δίωρου μαθήματος κατεύθυνσης στην β΄ Λυκείου.
Ο κ. Παπαδόπουλος δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η επιστήμη της χημείας στο Γυμνάσιο, είναι ιδιαίτερα παραγκωνισμένη επιστήμη των φυσικών επιστημών, καθώς στην Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, διδάσκεται μόνο μια ώρα.
Παράλληλα, προέτρεψε για διάλογο ο οποίος θα ακολουθήσει ενός μονιμότερου συστήματος. Για ένα μάθημα φυσικών επιστημών, στην Γ΄ Λυκείου γενικής παιδείας, στο οποίο θα έχουν θέση όλες οι επιστήμες Γεωλογία, Βιολογία, Φυσική και Χημεία. «Διότι, σήμερα όλα τα θέματα αντιμετωπίζονται διεπιστημονικά καμία επιστήμη δεν μπορεί να θεραπεύσει μόνη της κάποιο πρόβλημα» επεσήμανε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Χημικών.
Σε αντίθεση με τους Χημικούς που δήλωσαν ικανοποιημένοι ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών στηλίτευσε το γεγονός ότι το Υπουργείο με την ανακοίνωσή του για το νέο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, υποβαθμίζει την αξία του μαθήματος της Φυσικής στο Λύκειο καθώς επαναφέρονται μαθήματα γενικής παιδείας, σε σχέση βέβαια με το προηγούμενο του 2013 ψηφισθέντος, νέο σχολείο κ.λπ., στη γ΄ λυκείου, όπως είναι τα μαθηματικά και η βιολογία, αλλά όχι και η φυσική.
Ο κ. Χρόνης κάλεσε το Υπουργείο να αποδώσει και πάλι στους μαθητές και στους καθηγητές τους το μάθημα της φυσικής γενικής παιδείας της γ΄ λυκείου, ώστε να μη γίνουν τα παιδιά αυτά η μοναδική γενιά στην ιστορία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, που ως θύμα μιας συγκυρίας αλλεπάλληλων αλλαγών, δεν θα έχει δει πειραματικά πώς παράγεται το εναλλασσόμενο ρεύμα με το οποίο μας τροφοδοτεί η ΔΕΗ από τους θερμοηλεκτρικούς ή υδροηλεκτρικούς σταθμούς και τις ανεμογεννήτριες και δεν θα έχει ακούσει καν περί του νόμου του Faraday, μια επιστημονική ανακάλυψη με ιστορία ενάμιση αιώνα, στην οποία στηρίζεται ο εξηλεκτρισμός και σχεδόν το σύνολο της καθημερινότητας του σύγχρονου ανθρώπου. Θα αγνοεί, επίσης, πλήρως ότι το μαγνητικό πεδίο έχει ως πηγή το ηλεκτρικό ρεύμα. Επίσης, δεν θα έχει ακούσει και κατανοήσει τίποτα για ατομική και ηλιακή ενέργεια, για πυρηνικές αντιδράσεις, σχάσης και σύντηξης και δεν θα γνωρίζει τι είναι η ραδιενέργεια.
Ο έτερος εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών κ. Κασσίδης δήλωσε με τη σειρά του ότι δεν πρέπει να υπάρχουν Σχολές που στο αναλυτικό τους πρόγραμμα περιλαμβάνεται η Φυσική στη τρίτη ομάδα και αντίθετα θα πρέπει αυτές οι Σχολές να περιλαμβάνονται στο άλλο επιστημονικό πεδίο, δηλαδή, να μεταφερθούν στην ομάδα θετικού προσανατολισμού.
Επίσης, ζήτησε επαναφορά του μαθήματος της Φυσικής Γενικής Παιδείας, τουλάχιστον, μία διδακτική ώρα, με δεδομένο ότι υπάρχει κίνδυνος της πολύ μεγάλης συρρίκνωσης ύλης και αφήνει εκτός διδασκαλίας σύγχρονα θέματα που άπτονται της καθημερινότητας.
«Είναι κρίμα ένας αυριανός πολίτης, να μην έχει διδαχτεί τι είναι ακτινοβολία, τι είναι ραδιενέργεια και τί είναι πυρηνικά απόβλητα. Είναι κρίμα για τους συνανθρώπους μας και εγώ δεν λέω, ότι όλοι θα γίνουν πυρηνικοί επιστήμονες, αλλά, τουλάχιστον, θα πρέπει να το ξέρουν. Εάν θέλετε, δεσμευόμαστε να συνδράμουμε στη προσπάθεια συγγραφής βιβλίου Φυσικής για την Γ΄ Λυκείου και μπορεί να γίνει μέσα στο επόμενο δίμηνο σε συνεργασία με το Υπουργείο. Επίσης, θέλουμε να βάλουμε στους μαθητές περισσότερες επιλογές, στο μάθημα Επιλογής της Γ΄ Λυκείου. Αυτό να μην είναι μονοσήμαντο. Θα μπορούσα, κάλλιστα, να αναφερθώ σε διάφορα μαθήματα, για παράδειγμα, μπορώ να αναφερθώ στην αστρονομία, κάτι ενδιαφέρον, αρχές περιβαλλοντολογικής εκπαίδευσης, γιατί όχι» ανέφερε ο κ. Κασσίδης.
Ο αντιπρόεδρος της ΠΕΚΑΠ ως προς το εξεταστικό δήλωσε ότι «Εμείς, θεωρούμε ότι όλα τα Τμήματα πληροφορικής, είτε είναι στο Πολυτεχνείο, είτε είναι σε σχολές της πρώην ΑΣΟΕ, του σημερινού Οικονομικού Πανεπιστήμιου, θα πρέπει, λοιπόν, για να μπαίνουν στα Τμήματα αυτά οι μαθητές, να διδάσκονται το μάθημα της Πληροφορικής, το μάθημα της ΑΕΠ. Έχουμε κάνει τέτοιου είδους προτάσεις, έχουν παρέμβει και οι Πρόεδροι των Τμημάτων Πληροφορικής και ελπίζουμε να υπάρχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, μέσα από τη σημερινή μας συνάντηση».
Ο Πρόεδρος της ΠΕΚΑΠ κ. Κωτσάκης στη δικιά του τοποθέτηση τόνισε μεταξύ των άλλων ότι «οι Πρόεδροι των Τμημάτων Πληροφορικής και ο Κλάδος μας, στις Σχολές Πληροφορικής οι θέλουν για τους υποψήφιους φοιτητές να εξετάζονται στο μάθημα και όχι μόνο να διδάσκονται σε μάθημα Πληροφορικής» και συνέχισε αναφέροντας πως «δεν έχει σημασία, πώς θα λέγεται αυτό το μάθημα, φέτος είναι το ΑΕΠ, του χρόνου μπορεί να είναι κάποιο άλλο, ούτε έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο, το οποίο σήμερα είναι αυτό, αύριο μπορεί να αλλάξει, αλλά και το πώς διδάσκεται. Ένα μάθημα το οποίο είναι εξεταζόμενο, είναι πολύ πιο σημαντικό για τους μαθητές και όταν αυτός που αποφασίζει το τι πρέπει να έχει μια σχολή και ποιο θα είναι το αντικείμενο της, ποιο θα είναι το επίπεδο και το υπόβαθρο των μαθητών, που θα πάνε σε αυτή τη σχολή ως πρωτοετείς φοιτητές. Αρμοδιότεροι είναι τα αντίστοιχα τμήματα πληροφορικής, οι οποίοι θα πουν, ότι εμείς θέλουμε στα τμήματα της πληροφορικής να εξετάζεται, βασικά το μάθημα της πληροφορικής.
Από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας τονίστηκε ότι ζούμε μια παγκόσμια πρωτοτυπία, η πληροφορική να μην εξετάζεται πλέον στα μαθήματα του προγραμματισμού στη θετική κατεύθυνση. Μάλιστα κάλεσαν τον Υπουργό Παιδείας να μην υποβαθμίσει τις σπουδές πληροφορικής και να εστιάσει την προσοχή του στο πρόβλημα που δημιουργεί το προτεινόμενο σύστημα και το οποίο, κατά τη γνώμη της Ένωσης συνοψίζεται στα εξής:
Πρώτον, οι σχολές και τμήματα πληροφορικής και τα πολυτεχνικά τμήματα ηλεκτρολόγοι μηχανικοί και μηχανικοί υπολογιστών και μηχανικοί υπολογιστών αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα των θετικών επιστημών και θα πρέπει να ανήκουν στο 2ο επιστημονικό πεδίο που προβλέπει το σύστημα. Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα και θα πρέπει να το δούμε πως μπορούν αυτές οι σχολές να ενταχθούν στο σύστημα του τομέα των θετικών επιστημών. Οι μαθητές δεν ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν σπουδές πληροφορικής. Θα πρέπει όχι μόνο, λοιπόν, να διδάσκονται, αλλά να εξετάζονται πανελλαδικά στο μάθημα της πληροφορικής στην γ΄ λυκείου και για να αντιμετωπιστεί η δυσλειτουργία αυτή στην παρούσα εκδοχή του συστήματος προτείνουμε όπως οι μαθητές υποψήφιοι στο 2ο επιστημονικό πεδίο, να επιλεγούν και να εξετάζονται σε χημεία ή πληροφορική ΑΕΠ και η επιλογή τους αυτή να μην τους επιτρέπει την πρόσβαση στις αντίστοιχες σχολές-τμήματα που έχουν δηλώσει χημεία ή πληροφορική ως προαπαιτούμενο μάθημα.
«Έχει γίνει μια δουλειά από την ΑΔΥΠ που υπάρχει, οι μισές σχολές που έχουν δηλώσει ζητούν να εξετάζονται στο μάθημα της χημείας και οι άλλες μισές στο μάθημα της πληροφορικής. Τόσο απλά, μπορούμε να τους βάλουμε σε ένα καλάθι και να δηλώσει κάθε σχολή τι ακριβώς θέλει και να λήξει το πρόβλημα. Δεν θέλουμε ούτε εμείς να μην υπάρχει χημεία, αλλά δεν είναι λογικό πλέον οι σχολές πληροφορικής, να μην εξετάζονται για να μπει κάποιος στο μάθημα του προγραμματισμού» τόνισε ο κ. Κυριακός και συνέχισε με τα ακόλουθα:
Όσον αφορά, την τρίτη ομάδα προσανατολισμού το πεδίο επιστήμης, οικονομίας και πληροφορικής μπορούν να ενταχθούν όλα τα τμήματα πληροφορικής, όχι μόνο εκείνα που ανήκουν σε οικονομικές σχολές ή πανεπιστήμια. Και για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αντικατασταθεί η ιστορία οικονομικής κατεύθυνσης, μάθημα όχι αναγκαίο για όσους επιλέγουν να σπουδάσουν σε τμήματα οικονομίας ή πληροφορικής, με το μάθημα της φυσικής το οποίο είναι απαραίτητο για όλα τα τμήματα πληροφορικής, αφού συνδέεται με το φυσικό υπόστρωμα των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών. Καθώς και για πληθώρα εφαρμογών, κυρίως στις τηλεπικοινωνίες.
Οι τηλεπικοινωνίες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πληροφορικής, των σύγχρονων ψηφιακών μέσων. Να σημειωθεί εδώ λοιπόν, ότι υπάρχει ένα μάθημα ιστορίας γενικής παιδείας που το διδάσκονται όλοι οι μαθητές, και αν το Υπουργείο επιμένει οδηγούμαστε στην υπερβολή, να διδάσκονται οι αυριανοί πληροφορικοί δύο μαθήματα ιστορίας, με συνολικό άθροισμα πέντε ωρών εβδομαδιαίως, και ούτε μια ώρα φυσικής. Εδώ πλέον βγάζει μάτι το πράγμα, κάτι πρέπει να γίνει. Πραγματικά, αυτό είναι ένα καρκίνωμα το οποίο αν δεν λυθεί τώρα, θα συνεχίσει για τα επόμενα 3 χρόνια, πρέπει να δοθούν κάποιες λύσεις, για αυτό το μέγα θέμα αυτή τη στιγμή, υπάρχουν παιδιά που θέλουν να πάνε μαθηματικό, και δίνουν εξετάσεις στη χημεία. Ένας πληροφορικός, δεν έχει δυνατότητα αυτή τη στιγμή να πάει στο Πολυτεχνείο. Υπάρχει μεγάλη στρέβλωση και αυτό, πρέπει να το δούμε άμεσα. Ευχαριστώ πολύ.
Τις θέσεις τους για το μεταβατικό εξεταστικό σύστημα παρουσίασαν οι Πρόεδροι των Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων και της Πανελλήνιας Ένωσης Νομικών και Πολιτικών Επιστημών στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος των Ελλήνων Κοινωνιολόγων ζήτησε δυο απλά πράγματα:
– Πρώτον, να είναι η κοινωνιολογία εξεταζόμενο μάθημα στην κατεύθυνση των ανθρωπιστικών κοινωνικών σπουδών, στη θέση των λατινικών. Τα λατινικά, θα μπορούσε να είναι διδασκόμενο, να καλύπτει την ανάγκη κάποιων λίγων σχολών, οι οποίες το θεωρούν αναγκαίο. Τι θα πούμε στα τμήματα κοινωνιολογίας, ψυχολογίας, κοινωνικών επιστημών, κοινωνικής ιστορίας, κοινωνικής ανθρωπολογίας, μέσων μαζικής ενημέρωσης και διεθνών σχέσεων;
– Δεύτερον, να υπάρχει μάθημα κοινωνικών επιστημών, με τίτλο: «Στοιχεία Κοινωνικών Επιστημών», στα μαθήματα γενικής παιδείας, έστω, για μία ώρα. Όλα τα παιδιά, για μία ώρα, έστω. Αυτό μπορεί να γίνει απλά, μειώνοντας μία ώρα, π.χ. από τη λογοτεχνία, η οποία διδάσκεται τέσσερις ώρες, πλέον.
Ο κ. Κατσούλας απευθυνόμενος προς τον Κύριο Υπουργό υποστήριξε ότι «αυτά τα παραπάνω, είναι εύκολο, με αυτό που έχετε κάνει, στο υπάρχον νομοσχέδιο να γίνουν. Δε διαταράσσουν την προετοιμασία των μαθητών, αίρουν αδικίες και αποκαθιστούν την ισορροπία των γνωστικών αντικειμένων, στην κατεύθυνση των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών, αλλά και στη γενική παιδεία».
Ο Πρόεδρος των Ελλήνων Κοινωνιολόγων τόνισε ότι είναι επιτακτική η αναβάθμιση της Κοινωνιολογίας στην εκπαίδευση, λόγω της ανάπτυξης ακραίων φαινομένων στην κοινωνία και ειδικότερα στα σχολεία. «Όταν σήμερα μιλάμε για ρατσισμό, νεοναζιστικά ακούσματα, κρίσεις θεσμών κ.λπ., ουαί κι αλίμονο αν δεν έχουμε τέτοια αντικείμενα στην εκπαίδευση. Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει πρόθεση να έχουμε τέτοια αντικείμενα, ίσως δεν έγιναν οι κατάλληλοι χειρισμοί» υπογράμμισε ο κ. Κατσούλας.
Επίσης σχολίασε το γεγονός ότι για να εισαχθεί ένας μαθητής στο πρώτο επιστημονικό πεδίο, που είναι οι ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες, θα εξετάζεται σε τέσσερα αμιγώς φιλολογικά μαθήματα, όπως είναι τα αρχαία, η νεοελληνική γλώσσα, τα λατινικά και η ιστορία.
«Ερωτώ, λοιπόν, πόσο είναι το ποσοστό, γι’ αυτό βγάζουν και ανακοινώσεις το ένα τμήμα πίσω από το άλλο τα τμήματα κοινωνικών επιστημών, των σχολών κοινωνικών επιστημών σε αυτή την κατεύθυνση; Πάνω από 60%. Πείτε μου, λοιπόν. Δεν έχουν δικαίωμα αυτά τα τμήματα να προτείνουν ένα μάθημα; Δεν πρέπει να είναι η κοινωνιολογία, ως εξεταζόμενο, ένα από τα τέσσερα, τουλάχιστον, μαθήματα για τις κοινωνικές επιστήμες;» είπε ο Πρόεδρος των Κοινωνιολόγων.
Επίσης ο κ. Κατσούλας αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι δεν προβλέπεται καμία ώρα κοινωνικών επιστημών στη γενική παιδεία, στη Γ’ λυκείου. «Αρκεί να σας πω ότι σήμερα, υπάρχουν δύο ώρες κοινωνιολογίας, που όλα τα παιδιά διδάσκονται και είναι νομίζω, απ’ όλες τις πτέρυγες εδώ και από όλους όσοι παραβρισκόμαστε, κοινός τόπος ότι οι κοινωνικές επιστήμες, σήμερα, είναι απαραίτητες και αναγκαίες να διδάσκονται σε όλα τα παιδιά, ειδικότερα η κοινωνιολογία. Αντίθετα, προβλέπονται, έξι ώρες φιλολογικών μαθημάτων και επιπλέον, δεκατρείς ώρες φιλολογικών μαθημάτων στην ομάδα προσανατολισμού, δηλαδή, ένας μαθητής που παρακολουθεί 32 ώρες την εβδομάδα, συνολικά έχει 19 ώρες φιλολογικών μαθημάτων. Κατά την άποψή μας, αυτό, στη ουσία, πρόκειται για αναβίωση της παλιάς σχολαστικής παιδείας. Μετρήστε τις ώρες της γενικής παιδείας και τις ώρες της κατεύθυνσης».
Στη δεύτερη τοποθέτησή του ο Πρόεδρος των Ελλήνων Κοινωνιολόγων τόνισε ότι δεν πρέπει να φτάσουμε στην εξαφάνιση της Κοινωνικής Επιστήμης, της Κοινωνιολογίας, αλλά να το βάλουμε εξεταζόμενο εκεί που ταιριάζει, στις Σχολές Κοινωνικών Επιστημών, που είναι η πλειοψηφία του πρώτου επιστημονικού πεδίου. Ζήτησε για ακόμη μια φορά να μην εξαφανιστούν οι κοινωνικές επιστήμες από τη γενική παιδεία.
«Βάλτε μία ώρα, τουλάχιστον, ιστορία κοινωνικών επιστημών ή στοιχεία κοινωνικών επιστημών, που μπορείτε να το κάνετε πολύ απλά. Οι συνολικές ώρες που έχουμε γενική παιδεία και πρώτη κατεύθυνση φιλολογίας, είναι 19. Κόψετε μία από αυτές, για να κάνετε μια ώρα κοινωνικές επιστήμες, που το θεωρείτε αναγκαίο και εσείς όπως και όλοι, νομίζω, σ’ αυτή την αίθουσα. Κοιτάξτε, αυτά δεν προσθέτουν ούτε αφαιρούν ώρες, γι’ αυτό είναι εύκολο να γίνει. Εμείς θα προτείνουμε τροπολογία πάνω στο σχέδιο νόμου, προς όλους τους Βουλευτές, διότι, ούτε ώρες αφαιρούνται ούτε ερχόμαστε για να βάλλουμε εναντίον κάποιου άλλου κλάδου. Απλά, διεκδικούμε το αυτονόητο. Να υπάρχει για τις κοινωνικές σχολές ως εξεταζόμενο, η κοινωνιολογία και μία ώρα κοινωνική επιστήμη» ανέφερε μεταξύ των άλλων ο κ. Κατσούλας.
Η Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Νομικών και Πολιτικών Επιστημών με τη σειρά της δήλωσε ότι « Εμείς, σήμερα, είμαστε, εδώ, για να υπερασπιστούμε το μάθημα «Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών», το οποίο είχε εισαχθεί και επρόκειτο να διδαχθεί τον επόμενο Σεπτέμβρη για το έτος 2015-2016. Ως μάθημα εξεταζόμενο για τα παιδιά που θα ενδιαφέρονταν να μπουν σε τμήματα που θα ενδιαφέρονταν να μπουν σε τμήματα που αφορούν τις κοινωνικές επιστήμες».
Η κ. Κεραμάρη υπογράμμισε ότι «τα υπόλοιπα τμήματα των κοινωνικών επιστημών έχουν μπει σε αυτό το νομοσχέδιο κατά περίεργο τρόπο μαζί με τα φιλολογικά τμήματα και δεν υπάρχει ειδικό μάθημα κοινωνικών πολιτικών επιστημών. Θεωρούμε, λοιπόν, ότι αυτό το μάθημα είναι η συνέχεια του μαθήματος που φέτος διδάσκουμε στα παιδιά που τώρα φοιτούν στη θεωρητική κατεύθυνση της Β΄ Λυκείου το οποίο λέγεται «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών» και η συνέχεια αυτού είναι στην Γ΄ Λυκείου. Από τη δική μου μικρή εμπειρία – αφού για πρώτη φορά το δίδαξα – οι μαθητές μου είναι ενθουσιασμένοι με αυτό και με την προοπτική ότι θα είχαν το αντίστοιχο μάθημα στη Γ’ Λυκείου, διότι οι περισσότεροι από αυτούς επιθυμούν να φοιτήσουν σε νομικά και πολιτικά τμήματα, τμήματα ψυχολογία και ΜΜΕ».
Η Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Νομικών και Πολιτικών Επιστημών παρουσίασε τα επιχειρήματά της για τη θέση της Ένωσης αναφέροντας μεταξύ των άλλων ότι υπάρχει χώρος στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Λυκείου για να προστεθεί ένα, επιπλέον, μάθημα, έστω και ως μάθημα επιλογής, διότι το προβλεπόμενο είναι 30 ώρες στην τρίτη λυκείου ενώ στις προηγούμενες τάξεις είναι 35 ώρες οι διδασκόμενες την εβδομάδα. Οπότε ένα δίωρο επιπλέον μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο για όλες τις κατευθύνσεις – έστω ως κατ’ επιλογή, όπως είπαν – δεν θα ήταν κακή ιδέα και δεν προκαλεί βλάβη σε κανένα άλλο μάθημα και σε κανέναν άλλο κλάδο συναδέλφων, το οποίο βέβαια μας απασχολεί πάρα πολύ.
Η κ. Κεραμάρη ανέφερε και το εξής: Επίσης, μας έχουν ζητήσει ένα συναφές μάθημα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων και οι Γενικοί Διευθυντές της Αστυνομικής Ακαδημίας, ένα μάθημα που να άπτεται του Δικαίου και των άλλων Κοινωνικών Επιστημών, επειδή το 90% – 95% των μαθημάτων που διδάσκονται εκεί, άπτεται των Κοινωνικών Επιστημών και, κυρίως, βέβαια του Δικαίου και της πολιτικής Επιστήμης και είναι το μάθημα της Πολιτειολογίας.
Καλόγηρος Βασίλειος
news.gr/newsbeast.gr